Croatian makers – godinu dana kasnije

Croatian makers – godinu dana kasnije

 

14. kolovoza 2015.

 

1. Godinu dana je prošlo od mog prvog posta Projekt Croatian Makers – dio puta do ‘zemlje znanja’ (poziv zainteresiranima)

Moj (naš) stav je da je hrvatsko školstvo praktički nepopravljivo ili jako teško popravljivo, i odlučili smo izvaninstiutucionalno (direktno) pomoći djeci, a i njihovim nastavnicima — jer u lošem hrvatskom školstvu ima puno dobrih učitelja, i sustav je u stvari lošiji od zbroja!

Ovaj prikaz pokazuje 47 mjesta na koje smo do sada imali isporuku (uključivo 2-3 koja su trenutno u procesu). S prethodne karte sam maknuo 2-3 mjesta koja nisu nikako odreagirala nakon prve probne isporuke:

2. Ovime smo možda izmijenili živote 500-1000 mladih ljudi, a i njihovim nastavnicima dali ‘sense of purpose’. Robotika/automatika je zaista nevjerojatno atraktivna i opipljiva disciplina kojom se mlade ljude može uroniti u suvremenost. Za ilustraciju, evo jednog feedbacka:

Kako se bliži kraj školske godine, napisala sam vam kratko izvješće sa svih natjecanja na kojima smo sudjelovali. Bilo je ih dosta, osvojili smo par medalja, a najviši uspjeh kojim se ponosimo je 3 mjesto na državnom natjecanju iz Robotike te 2 medalje na Robokupu koje su odnijeli maleni učenici nižih razreda naše škole.

Svaki tjedan redovno radimo automatiku, u tijeku školske godine upisalo mi se još 4 učenika, sve djevojčice, sa željom da nauče koristiti Arduino. Trenutno nas je na dodatnoj 20-ak, a iduće godine je veliki interes za upisima novih učenika, posebno onih koji polaze 2., 3. i 4. razred.

Vaše donacije su nam jako pomogle, i sada mi učenici mogu raditi po dvoje u timu, čime se i kvaliteta učenja poprilično popravila. Pojačali smo i termine na subote, te se ponekad okupljamo subotom u školi, radimo na izumima i inovacijama, te vježbamo za natjecanja

Mladi čovjek (osnovna ili srednja škola) čak i da dobije stipendiju za studij u npr. Austriji ili Belgiji, ako je indoktriniran prevladavajućom mržnjom prema Zapada ili ‘kapitalizmu’, otići će ogorčen i agresivan na ‘prokleti Zapad’ (ili Istok: Kina ili Singapur). ALI ako je mogao u osnovnoj ili srednjoj školi surađivati, razmjenjivati nacrte ili se natjecati, sa svojim vršnjacima na Zapadu, osjećat će se dijelom suvremenosti i neće biti ogorčen i zatvoren.

3. Ovdje ću preskočiti užase komunikacije s uhljebima na carini (i nekim drugima) koji su odbijali izvršiti svoj posao i ocariniti stvari ‘jer otkud meni pravo da naručujem tako puno paketa, a oni rade na normu i to im je previše paketa’ (urazumili su se nakon prijetnji prijave etičkom povjerenstvu, ali mi je jedan pjetlić kazao da ‘imam sreću da nismo u komunizmu jer ne bih živ izašao na vrata’). Da, uredno plaćamo carinu i PDV na te donacije i tako hranimo te iste bezobrazne uhljebe.

4. Trenutno ne radimo ništa aktivno, nego samo ‘gnojimo’ ondje gdje postoji entuzijazam nastavnika (koji su ključni!), ali imamo neke ideje. Jako je važno da nam ne preporučujete škole i centre za rad s mladima ‘koji bi mogli trabati’. KLJUČNA je motivacija nastavnika, bitno je da oni sami imaju želju …

5. Osnovali smo udrugu koja se bavi ovim poslom, Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM). Znači imamo sustav. Tko god želi pripomoći donacijama, molim da se javi. Također, ako ste recimo gradonačelnik(ca), imate prostor i slično, a i entuzijasta u vašem gradu, javite nam se.

6. Imamo i neke druge aktivnosti. Recimo, donirali smo nekoliko dronova (prvi za njih!) u GSS, zaista ne znam kome bi više trebali nego njima. Ideja je bila da ih ‘stavimo’ na brzu krivulju učenja i omogućimo da specificaraju zahtjeve i onda platimo mladima da im to sastave. Ideja je da financiramo što više stvari bližih tržištu rada i poduzetništvu. Nismo baš nešto postigli u tome, ali smo stekli dobre prijatelje u HGSS 🙂

Eto to je otprilike to, a ako imate kakvih ideja ili želite pomoći, javite se 🙂