Veliki uspjeh edukacije učitelja projekta ProMikro

U projektu ProMikro održano 160 radionica na kojima je sudjelovalo 86% svih nastavnika prijavljenih u projekt!

29.10.2017.

U projektu ProMikro sudjeluje 83% svih osnovnih škola u Hrvatskoj koje su se dobrovoljno javile za sudjelovanje u projektu. Svi učenici 6. razreda u tim školama dobivaju jedno mikroračunalo, a nastavnici edukaciju.

Projekt ProMikro se nastavlja na STEM revolucija u kojem je u preko 1000 obrazovnih institucija (popis) podijeljeno oko 25.000 micro:bitova i proklamirani je cilj tog projekta.

Od 4. do 18. listopada je održano 160 uvodnih radionica za 1894 učitelja, što je 86% od svih prijavljenih 2194 učitelja na 2270 radnih mjesta. Zajedno s onima koji su već prisustvovali edukaciji u sklopu STEM revolucija, ukupno 91,5% učitelja prisustvovalo je uvodnim edukacijama.

Od 25.10. do 10.11. se održava daljnjih 170 predmetnih radionica (primjena mikroračunala u raznim predmetima kao što su Matematika, Fizika, Glazbena kultura, Tjelesna i zdravstvena kultura …), te će se paralelno održati i online uvodne radionice za one učitelje koji nisu mogli prisustvovati uvodnim radionicama.

Izvještaj i fotogalerije tokom radionica možete pogledati ovdje i ovdje.

Povratne informacije s radionica su odlične. Dvije kratke izjave o projektu i radionicama možete pogledati ovdje. Kako bi osigurao kvalitetu radionica, IRIM svim nastavnicima šalje ankete nakon radionica, a u nastavku su rezultati ankete i izjave nastavnika. Evo i nekih rezultata:

Mikroračunala u ProMikro za učenike i nastavnike kupuje država – partneri u projektu su MZO, IRIM i CARNet – a cjelokupnu organizaciju edukacije, logistiku i proizvodnju sadržaja donira IRIM. Honorare za edukatore, uglavnom učitelje u školama, koji izvode ove edukacije donira Hrvatka udruga poslodavaca. S obzirom na ove donacije, i nisku cijenu mikroračunala, radi se o projektu praktički bagatelne cijene s obzirom na učinke.

Sljedeći rezultati prikazuju zainteresiranost i zadovoljstvo nastavnika uvodnom radionicom, na uzorku od 748 polaznika. Naglašavamo da su ovo rezultati nakon samo jedne radionice od 90 minuta! Edukacija se odvijala upravo na mikroračunalima BBC micro:bit. Radi se o uzbudljivoj novoj tehnologiji koja omogućava transformaciju u školstvu, o čemu više na dnu teksta.

Ovdje je naročito važno napomenuti da cilj projekta nije da svi učitelji u svim školama za svu djecu počnu korisiti mikoračunala – čak i kad bi se samo polovica mikroračunača ‘uhvatila’ u nastavi, radilo bi se o velikoj, sistemskoj, transformaciji u području razvoja digitalnih kompetencija, ali i drugih kompetencija kao što su kreativnost, vještina rješavanja problema, upornost i tako dalje. O programima koji se već u tom smislu provode u mnogim lokalnim zajednicama u Hrvatskoj, ali i sličnoj transformaciji koja se događa u mnogim zemljama u svijetu, pogledajte također na dnu teksta.

Preko 90% učitelja je zainteresirano koristiti digitialnu tehnologiju u nastavi, a u startu čak 80% njih i mikroračunala. Bez sumnje, ovaj, već sada sjajni, postotak će se povećati nakon drugog vala radionica koji će demonstrirati upotrebu mikroračunala u raznim predmetima. Kako biste stekli uvid u što je sve moguće, molimo pogledajte već razvijene, upravo objavljene, nastavne materijale ovdje, pogotovo pod Predmetni materijali.

Među polaznicima edukacije 42% je učitelja informatike, te 16% tehničke kulture. No, ostalo su učitelji drugih predmeta, kao što su matematika, kemija, fizika, glazbena i tjelesna kultura, hrvatski jezik, te ostalih predmeta, pa čak i vjeronauka.

Mnogi od njih nisu nikad programirali. Čak 70% ih nije nikad programiralo, ili je programiralo rijetko:

Transformacijska moć ovog projekta ogleda se upravo među onim učiteljima koji sudjeluju, a do sada nisu programirali ili su programirali rijetko. Nakon samo jedne radionice od 90 minuta, čak 50% onih koji nisu programirali namjerava koristiti mikroračunala u nastavi. I ovaj broj će nesumnjivo biti značajno veći nakon naprednih i predmetnih radionica.
Naravno, potencijale ovog pristupa (nakon samo jedne radionice) najbolje prepoznaju oni koji su do sada često programirali. Ujedno, ovdje je nešto veći (iako i dalje vrlo mali) postotak onih koji ovu tehnologiju ne namjeravaju koristiti, što je i razumljivo, s obzirom da se radi o demokratstkoj, uvodnoj tehnologiji, a neki učitelji svoje učenike već podučavaju na naprednijim sustavima:
Čak 90% učitelja smatra da će učenicima/ama biti zanimljivo koristiti mikroračunala u nastavi. Uvjereni smo da će se i ovaj izrazito veliki postotak povećati nakon predmetnih radionica:
Pogledajte par komentara o projektu i uvodnim radionicama od nastavnika:

“Radionica je izuzetno stručno vođena na zanimljiv i jednostavan način tako da su i kolege koje se prvi put susreću sa mikroračunalom s lakoćom shvatile način rada što je odličan voljni moment za prenošenje znanja djeci.

Mikroračunalo je jednostavno za rad i prilagođeno svim školskim uzrastima za prve korake u programiranju ali i razvijanju kreativnog mišljenja jer se može primijeniti u niz različitih situacija kao i u većini nastavnih predmeta. Kolege su već na samoj radionici dolazili do ideja na koji način primijeniti mikroračunalo.

Projekt diže nastavu na viši nivo te približava korištenje novih tehnologija djeci koja će raditi sa mikroračunalima što daje prednost u ovom tehnološkom dobu.”

Josip Gudelj, nastavnik u OŠ Vukovina

“U projekt ProMikro uključila sam se kao nastavnik Prirode i Biologije te sam sudjelovala na uvodnoj radionici o osnovama korištenja mikroračunala micro:bit. Osobno sam već i prošle školske godine pokazala interes za ovim uređajima (koji su stigli u Školu), ponajprije zato što su prilagođeni početnicima u smislu jednostavnog korištenja i bez zahtjeva za predznanjem u poručuju programiranja (što uključuje i učenike i učitelje ).

U nastavi prirode i biologije micro:bit bi se mogao primijeniti na različite načine – kao mjerni uređaj aktivnosti i stanja ljudskog organizma (brojač koraka, brzina kretanja, temperatura tijela i sl.), kao mjerni uređaj okolišnih prilika (vlage, temperature i sl.) te kao simulator prirodnih procesa (svjetlucanje krijesnica i sl.). Mnoštvo primjera lako se može pronaći na engleskom jeziku, a neke su upute već pripremljene i na hrvatskom.

Naravno, ove aktivnosti su zasad samo ideje… smatram da je projekt izvrsna ideja te da će učenicima pružiti mogućnosti koje do sada nisu imali.“

Anita Belančić, nastavnica u OŠ Ivane Brlić-Mažuranić, Ogulin

Još jednom, posebno se zahvaljujemo Hrvatskoj udruzi poslodavaca koja je osigurala honorare za voditelje radionica, kao i Hrvatskoj pošti koje je donacijom distribuirala 2240 micro:bitova učiteljima kako bi oni bili spmreni za ove uvodne radionice.

O BBC micro:bitu i transformaciji u obrazovanju

Evo nekih dodatnih informacija koje bi vas mogle zanimati:

1.  Obrazovna zaklada Micro:bit, koje su osnivači BBC, Microsoft, Samsung, Amazon i drugi, upravo slavi svoj prvi rođendan. Pogledajte rezultate. Nedavni intervju Zacha Shelbyja, glavnog direkora Zaklada, za Večernji list možete vidjeti ovdje.

2. Između ostalih, Singapur provoditi transformaciju u svom školstvu, ali i društvu, upravo uz pomoć micro:bita, te u tu svrhu nabavlja čak 100.000 primjeraka za upotrebu u školama i obiteljima.  Edukaciju u Singapuru provodi Microsoft uz donaciju procijenjenu na 3 mil. singapurskih dolara, tj. oko 15 mil. kuna. To je ovaj dio čiji ekvivalent u Hrvatskoj doniraju HUP i IRIM – Croatian Makers.

3. Nastavno na STEM revoluciju, u Hrvatskoj se korištenjem ove tehnologije već u mnogim lokalnim sredinama i službeno događa transformacija (osnivači škola su jedinice lokalne samouprave). Primjerice, Varaždinska županija je uvela programiranje od 1. do 4. razreda bazirano na micro:bitu, a u procesu nabave su i Virovitičko-podravska županija, grad Osijek i tako dalje.

4. Više (sve) o projektu ProMikro možete saznati ovdje, a službena stranica projekta s osnovnim informacijama je ovdje.

5. U SAD je upravo pokrenut veliko projekt virjedan 500 mil. USD za uvođenje programiranja u javne škole, što možete vidjeti primjerice na ovom videu. K tome, Zaklada Billa i Melinde Gates upravo donira 1,7 milijardi dolara u edukaciju.

6. U razvoju STEM aktivnosti ne radi se samo o digitalnih kompetencijama, nego još više o razvoju kreativnosti, stvaralaštva. Kako biste stekli dojam o tome, pogledajte primjerice edukativne materijale koje je razvio IRIM, ovdje.

Fotogalerija s uvodnih radionica

Novosti ProMikro projekta

Projekt ProMikro

Nastavnika

Uključenih škola

Uvodnih radionica

Predmetnih radionica