Rezultati 4. kola Croatian Makers lige u šk. god. 2022./23.
Više od 1800 natjecatelja sudjelovalo
19.4.2023.
Croatian Makers liga, natjecanje iz robotike i programiranja za djecu osnovnoškolske dobi, se u ovoj školskoj godini održala u 4 kola natjecanja.
Zadnje, četvrto kolo se održalo od 13. ožujka do 5. travnja te je sudjelovalo više od 1800 natjecatelja iz više od 340 ustanova u Hrvatskoj.
U nastavku pogledajte njihove rezultate.
Tema za ovu školsku godinu je morski svijet. U prvom kolu robot je isplovio na pučinu, u drugom je tražio pogodno mjesto za zaron, trećem pliva s različitim morskim životinjama te roni sve do morskog dna gdje pronalazi kartu s blagom, a u četvrtom traži i pronalazi blago.
Na svom putu, susreće se s nekoliko izazova i nailazi na gusare koji su isto u potrazi za blagom.
Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali programirati robota da samostalno vozi, prati liniju, koristi RGB diode, izbjegava prepreke koristeći ultrazvučni senzor, prepoznaje lica koristeći kameru za umjetnu inteligenciju te na kraju ispisuje tekst na ekranu kamere.
Sudionici su koristili HuskyLens kameru koja se bazira na tehnologiji umjetne inteligencije te su u ovom zadatku koristili funkciju prepoznavanja lica.
Kameru su prije rješavanja zadatka naučili da prepoznaje lice gusara te programirali robot da se na ekranu kamere ispiše tekst nakon prepoznavanja lica.
Ovo kolo je bilo ‘online’ i ekipno u kojem su sudionici zajedno trebali rješiti zadatke, a mentori su natjecateljske vožnje snimali te ih uploadali prema pravilima natjecanja. Primjer staze i vožnje robota pogledajte u video snimci.
Ekipne rezultate svih natjecatelja pogledajte ovdje.
Ovo kolo je bilo zadnje u školskoj godini 2022./23. U ovoj školskoj godini imamo u planu provesti još “Superfinale” natjecanje za najbolje iz Croatian Makers lige, a u idućoj imamo nove planove i avanture i u Croatian Makers ligi. Detalje ćemo objaviti uskoro.
Donacija kamera za umjetnu inteligenciju je omogućena kroz projekt UI u STEM edukaciji.
Projekt UI u STEM edukaciji (UI=umjetna inteligencija) bavi se rješavanjem problema nedovoljnog broja educiranih učitelja i adekvatnih programa u osnovnim školama RH koji bi poticali djecu na stjecanje STEM znanja i vještina.
Projektom planiramo povećati kapacitet i pružiti podršku za učitelje osnovnih škola u RH za korištenje robotike i umjetne inteligencije, čime povećavamo kvalitetu i relevantnost odgoja i obrazovanja te cjelokupnog okruženja za učenje u osnovnim školama.
Sadržaj stranice isključiva je odgovornost Instituta za razvoj i inovativnost mladih
Projekt je 85% financiran iz EGP financijskog mehanizma, a 15% financiran iz državnog proračuna.