OŠ Julija Klovića, Zagreb: Robotika – Učenje programiranja kroz igru
Učenje programiranja kroz igru i praktičnu nastavu je pilot projekt koji sam pokrenuo 2015. godine.
Ideja je bila približiti i olakšati prve korake prilikom uvođenja djece u apstraktni svijet programiranja.
Dosadašnje iskustvo u poučavanju programiranja u nastavi informatike, tehničke kulture i robotike omogućilo mi je novi pristup pri učenju istog.
Uvođenjem arduina u natjecanje iz TK, područje automatika pokrenulo je proces koji je otvorio nove mogućnosti.
Promjene pristupu nastavi programiranja u informatici pomogla mi je velidušna bez rezervna potpora Instituta za razvoj i inovativnost mladih kroz projekt Croatian Makers.
Doniranje 10 kompleta arduina uno pokrenulo je provođenje pilot projekta u kojem su sudjelovali učenici koji pohađaju nastavu informatike (5.-8.) razreda.
Učenici su pokazali veliko zanimanje i zainteresiranost prilikom rješavanja problemskih zadataka. Takav pristup približava i olakšava učenje pri usvajanju novih znanja i vještina.
Popularnost ovakvog pristupa programiranju, praktičnog rješavanja zadataka pomoću arduino kontrolera, dovela je da pojedini učenici programiraju različite projektne zadatke samostalno kod kuće. Programiranje je postalo zabavno i zanimljivo.
Više ovakvih inicijativa uvode pozitivne promjene koje će budućim generacijama učenika približiti znanja o novim tehnologijama i pripremiti ih za tržišnu utakmicu.
Croatian Makersi, hvala u ime svih kojima otvarate nove nade u bolju sadašnjost i budućnost.
Petar Dobrić, prof.