Završna konferencija projekta "Umjetna inteligencija u STEM edukaciji"
Više od 60 nastavnika se okupilo i dijelilo svoja iskustva o korištenju umjetne inteligencije
29.9.2023.
Od 25. do 27. rujna organizirali smo konferenciju o utjecaju i učinku umjetne inteligencije u školstvu.
Na njoj su sudjelovali nastavnici, mentori najuspješnijih timova Lige iz prošle školske godine koji su imali priliku detaljnije upoznati koncepte i alate umjetne inteligencije, njezinog korištenja u nastavi i edukativnom procesu kao i potencijalne poteškoće i prepreke s kojima ćemo se susresti koristeći ih u školskom i izvannastavnom radu s djecom u budućnosti.
Prema zaključcima konferencije, ne znamo dovoljno da možemo predvidjeti kako će se ove tehnologije razvijati i koristiti u godinama koje dolaze, ali svakako je dobro educirati djecu i odrasle o njima, njihovom radu i mogućnostima kako bi bili spremniji za njihov dolazak i korištenje te kako bi smanjili mogućnost zlouporabe tih tehnologija.
Neki od govornika na konferenciji su bili Marijana Šarolić Robić, odvjetnica i entuzijast o umjetnoj inteligenciji; Caique Sanches, inženjer softvera za vozila iz Bugatti Rimac; Oksana Pasichnyk, nastavnica informatike iz Ukrajine; Dalia Kager, nastavnica informatike i još jedan entuzijast o edukaciji i umjetnoj inteligenciji i Paolo Zenzerović, izvršni direktor IRIM-a.
Za sudionike su organizirali predavanja, interaktivne radionice, okrugli stol i za kraj događaja svi sudionici su imali priliku sudjelovati u robotičkom natjecanju u stilu Croatian Makers lige što im je bilo vrlo zanimljivo i drukčije iskustvo jer su do sada jedino bili u ulozi mentora, a sada su imali priliku iskusiti kako je biti natjecatelj u takvom natjecanju.
Ova konferencija je završni događaj projekta “Umjetna inteligencija u STEM edukaciji” koji se bavi rješavanjem problema nedovoljnog broja educiranih učitelja i adekvatnih programa u osnovnim školama RH koji bi poticali djecu na stjecanje STEM znanja i vještina. Projekt je financiran iz programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ kroz financijski mehanizam, Norveški financijski mehanizam i hrvatski nacionalni doprinos te su sve aktivnosti besplatne za sve sudionike projekta, nastavnike i škole koje sudjeluju.
Na konferenciji su sudjelovali i norveški partneri projekta iz The European Wergeland Centre, norveške neprofitne zaklade osnovane od strane Vijeća Europe and Norway te je Valentina Papeikiene, viši savjetnik projekata civilnog društva i edukacije nastavnika dala kratku izjavu:
“Razvoj umjetne inteligencije će se nastaviti, a na nama je da odredimo kako će se taj razvoj oblikovati i kako ćemo mi, kao ljudi, komunicirati s tim tehnologijama za izgradnju održivih demokracija. Za to moramo opremiti naše učenike znanjem i praktičnim vještinama za razumijevanje ovih tehnologija i također voditi proces učenja kako bismo im pomogli u razvijanju vještina kritičkog razmišljanja, suradnje i razmišljanja o tome kako to utječe na naša društva. Bilo nam je zadovoljstvo biti dio ovog projekta koji pruža podršku edukatorima na tom putu.”
Pogledajte fotogaleriju s konferencije:
Projekt UI u STEM edukaciji (UI=umjetna inteligencija) bavi se rješavanjem problema nedovoljnog broja educiranih učitelja i adekvatnih programa u osnovnim školama RH koji bi poticali djecu na stjecanje STEM znanja i vještina.
Projektom planiramo povećati kapacitet i pružiti podršku za učitelje osnovnih škola u RH za korištenje robotike i umjetne inteligencije, čime povećavamo kvalitetu i relevantnost odgoja i obrazovanja te cjelokupnog okruženja za učenje u osnovnim školama.
Sadržaj stranice isključiva je odgovornost Instituta za razvoj i inovativnost mladih
Projekt je 85% financiran iz EGP financijskog mehanizma, a 15% financiran iz državnog proračuna.