fbpx

Aurora Necko: put od učenice radoznale za programiranjem do inovativne i uspješne studentice elektrotehnike i računarstva

24.12.2023.

U našem najnovijem članku pročitajte o Aurori Necko iz Rijeke čija se strast prema tehnologiji, započeta u djetinjstvu, razvila u akademsku izvrsnost.

Kroz sudjelovanje u Croatian Makers ligi, ProMikro projektu i drugim tehnološkim projektima, Aurora gradi svoj put od znatiželjne osnovnoškolke do inspirativne studentice.

Njena priča simbolizira kako radoznalost i interes prema STEM-u mogu oblikovati buduće lidere u elektrotehnici i računarstvu.

Za početak, Aurora možete li se predstaviti?

“Zovem se Aurora Necko, trenutno sam studentica prve godine na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. U slobodno vrijeme volim raditi baš svašta.

Ono u čemu posebno uživam je volontiranje; cijelu prošlu školsku godinu volontirala sam u udruzi koja pomaže djeci koja dolaze iz obitelji slabijih socio-ekonomskih statusa, a volontirala sam i u udruzi CKD gdje sam djeci davala instrukcije iz matematike. Ne mogu ni opisati koliko sam naučila uz to iskustvo, a vrlo sam zahvalna što sam dobila i nagradu za volonterku godine grada Rijeke 2023. Što se tiče aktivnosti koje su vezane uz ono što studiram, oduvijek me zanimalo programiranje, izrada web stranica, dizajn, 3D modeliranje, robotika i bilo što slično.”

Rani počeci

Aurorina avantura s tehnologijom započela je u 5. razredu osnovne škole, kada se prvi put susrela s programiranjem kroz MS Logo. Ova rana iskustva potaknula su njen interes za robotiku, a poseban poticaj došao je kroz sudjelovanje u Croatian Makers ligi u šk. god. 2016./17.

„Imala sam tu sreću da je moja osnovna škola dobila 5 mBot robota kroz Croatian Makers ligu i moja je razrednica, inače profesorice informatike i matematike, odmah organizirala dodatnu nastavu robotike. Mogu reći da su mi ti sati bili najzabavniji u osnovnoj školi.

Kada me sve to počelo zanimati, tata mi je za rođendan kupio set Little Bits i set od jedne micro:bit pločice i dodataka za nju. To me baš zaintrigiralo i uživala sam proučavati što se sve s time može.“

Akademski put

Aurora je nastavila svoje obrazovanje u prirodoslovno-matematičkoj gimnaziji, gdje je njeno zanimanje za tehnologiju dodatno raslo.

Sada smo imali priliku opet je susresti kao studenticu prve godin Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, gdje nastavlja svoje istraživanje u polju STEM-a.

„Trenutno sam brucoš i imam predmet koji se zove Vještine komuniciranja. To je predmet za koji smatram da je vrlo važan što se tiče stvarnog života i realne primjene. U sklopu tog predmeta imamo zadatak odraditi veliki projekt te smo dobili na izbor 3 opcije kako ga možemo odraditi. Opcija koja je meni privukla pažnju je upravo suradnja s IRIM-om. Suradnja se temelji na tome da mi kao studenti moramo osmisliti neki projekt koji uključuje neku od IRIM-ovih tehnologija te da izradimo pisane upute i video-upute za taj projekt. Na posljetku, trebamo održati radionicu s učenicima osnovnih škola na kojoj ćemo s njima izraditi naš osmišljeni projekt. Ideja mi se odmah svidjela – mogu se zabaviti radeći nešto što me zanima, odraditi svoje obaveze prema predmetu, a ono najvažnije – mogu učenicima iz prve ruke pokazati nešto što mi je istinski zanimljivo. Puno mi je lakše pristupiti takvom projektu baš zato što sam i sama u njemu sudjelovala kao osnovnoškolka.“

Edukativni alati u školstvu

Budući da Aurora trenutno koristi micro:bit u svom radu, pitali smo je za mišljenje o tom uređaju i njegovom mjestu u školstvu i edukativnom procesu.

„Mislim da je micro:bit jako koristan alat u školstvu. Puno je lakše i zanimljivije učiti o nečemu kad odmah možeš vidjeti kako to izgleda zapravo, u praksi.

Kad držiš u ruci pločicu i vidiš da na njoj nešto piše i svijetli baš onako kako si ti htio, to je to što te vuče da želiš znati više. Smatram da općenito u školstvu nedostaje takvih alata; nečega što je primjenjivo u stvarnom životu, odnosno nečega što ti može sto puta brže objasniti i prikazati što si pročitao u udžbeniku ili čuo na satu.“

Utjecaj projekta poput Croatian Makers lige na razvoj djece

Za kraj, zanimalo nas je Aurorino mišljenje kako joj se razvio interes za programiranjem i koje je njezino mišljenje o utjecaju Croatian Makers lige na razvoj djece:

„Interes za programiranje razvio se u 5. razredu osnovne škole kad sam se prvi put susrela s MS Logom. Takav koncept programiranja bio mi je baš zabavan i zavoljela sam isprobavati nove stvari i rješavati zadatke. Bila sam i na nekoliko školskih i županijskih natjecanja. U 7. se razredu onda pojavila Croatian Makers liga uz pomoć koje sam naučila da programiranje nije samo crtanje u MS Logu, već jedno jako široko područje koje se primjenjuje u svemu i svačemu. Bilo je predobro! Satovi robotike uvijek su bili odlična prilika za druženje i učenje na zabavan način. Još zabavnije je bilo to što smo se mogli natjecati kao tim.

Sama priprema za natjecanje, testiranje robota i programa, smišljanje najboljeg načina za realizaciju zadatka, pa sve do trenutka kada bismo otišli u neku drugu školu na natjecanje i držali fige da robot bude najbrži. Na natjecanjima sam imala priliku i upoznati se s vršnjacima koji su imali slične interese. Natjecanje je bilo organizirano u nekoliko kola, pa bi svaki prolazak u sljedeće kolo bio razlog za veselje i dodatna motivacija za rješavanje novih zadataka i problema. Isto tako sam uspješno položila tečaj o umjetnoj inteligenciji „Elements of AI“ jer mi se to činilo kao tehnologija budućnosti koja se nadovezuje na moju znatiželju o programiranju.“

Aurora Necko, sa svojim radoznalim duhom i inovativnim pristupom, primjer je kako mladi mogu preobraziti svoju strast u stvarne prilike za učenje i rast. Njen put od znatiželjne učenice do inovativne studentice inspiracija je za sve mlade. Osim Aurore, već smo napisali objavu o timu djevojaka iz Osijeka koji postiže fantastične rezultate koji možete pročitati ovdje.

Druge vijesti