Posjet Norveških partnera - prikaz primjera dobre prakse, zaron podvodnog robota i partnerski sastanci
Zaron robota s broda lučke kapetanije, prikaz IRIM-ovih projekata, partnerski sastanci
16.9.2022.
Od ponedjeljka, 12. rujna do četvrtka, 15. rujna posjetili su nas Norveški partneri iz The European Wergeland Centre s kojima surađujemo na projektu Građanska znanost: mjerenja i promatranja mora.
Napravili smo par pokaznih zarona s podvodnim robotom, prikazali im naše druge aktivnosti i projekte, predstavili im rezulate projekta Građanske znanosti te smo održali nekoliko partnerskih sastanaka.
Projekt Građanska znanost: mjerenja i promatranja mora provodimo od studenog 2021. godine s ciljem da djeca koriste podvodne robote u istraživanju podvodnog okoliša i promjena u njemu. Projektni partneri su norveški The European Wergeland Centre, WWF Adria i HGSS, a projekt je financijski podržao i Mate Rimac.
U posjetu smo norveškim kolegama organizirali pokazni zaron podvodnog robota s broda lučke kapetanije u Splitu u suradnji s Pomorskom školom Split i prikaz naših drugih aktivnosti i projekata s Croatian Makers ambasadoricom iz OŠ Tučepi.
U Splitu, 14. rujna smo u suradnji s mentoricom Marijanom De Marchi iz Pomorske škole Split napravili par pokaznih zarona u suradnji s Lučkom kapetanijom Split s njihovog broda u splitskoj luci.
Nakon toga smo posjetili Prirodoslovni muzej Split u kojem se planira izložba o “s pomorskim fotografijama napravljenim pomoću ovog robota.
” koja će biti otvorena za javnost u 2023. godiniDogađaj je bio interesantan HRT-u koji su snimili prilog za emisiju More koja će biti emitirana krajem rujna 2022. godine.
Nakon pokaznih zarona u Splitu, naši partneri su posjetili i učiteljicu Marlenu Bogdanović, našu Croatian Makers ambasadoricu iz OŠ Tučepi.
Marlena je pokazala kako koristi podvodnog robota i drugu doniranu opremu u razrednoj nastavi te svoja iskustva i angažman kroz razne projekte IRIM-a.
Osim ovih posjeta, s norveškim partnerima smo održali i sastanak s WWF Adria, još jednim partnerom projekta na kojem smo razmatrali daljnju suradnju i mogućnosti.
Na kraju posjeta, Ana Perona-Fjeldstad (Executive Director, The European Wergeland Centre) je izjavila:
“Moja kolegica Ingrid i ja bile smo jako uzbuđene što smo napokon mogle posjetiti naše hrvatske partnere na projektu (IRIM i WWF Adria) i doživjeti projekt “Citizen Science“. Zaista smo inspirirane onime što je postignuto u tako kratkom vremenskom razdoblju. Projekt je vrlo inovativan i bavi se ključnim problemima u današnjoj Europi. Iza svega stoje tri predana i snažna partnera. Učenici imaju priliku koristiti tehnologiju (kompetencija IRIM-a) za istraživanje i razmišljanje o moru i njegovim izazovima (stručnost WWF Adria) o čemu mogu reagirati kao aktivni građani koji uključuju svoje zajednice (stručnost EWC-a).
Za nas koji dolazimo iz Norveške, još jedne pomorske zemlje s dugom obalom u kojoj je more vrlo važan resurs, bilo je važno naučiti kakvo je stanje u Hrvatskoj. Nadamo se da ćemo u sljedećoj fazi projekta moći razviti sličnu inicijativu u Norveškoj te spojiti hrvatske i norveške škole i učenike kako bi mogli razmjenjivati iskustva i učiti jedni od drugih. Moramo naučiti kako zaštititi naš pomorski okoliš i uključiti mlade generacije u osmišljavanje i implementaciju rješenja.
Posjetili smo vrlo predane škole, razgovarali s inspirativnim učiteljima, učili od angažiranih učenika, plovili prekrasnim Jadranom i razvijali sljedeće korake s najboljim mogućim partnerima. Kontaktirala nas je čak i Hrvatska televizija kako bismo predstavili što radimo: što više možemo poželjeti? Apsolutno nevjerojatno iskustvo, a slijedi još mnogo toga.”
Kroz projekt Građanska znanost: mjerenja i promatranja mora opremili smo 16 edukativnih ustanova duž Jadranske obale (i jednu u Velikoj Gorici) podvodnim robotima s ciljem da djeca istražuju podvodni okoliš i promjene u njemu.
Sudionici su u prošloj školskoj godini svaka otprilike 2 tjedna mjerili temperaturu pri raznim dubinama te objavljivali fotografije sa zarona na interaktivnu kartu koja je dostupna ovdje ili klikom na sliku sa strane.
Osim što djeca prikupljaju vrijedne podatke kod njih se kroz ovakvo uključivanje gradi i osjećaj odgovornosti prema moru te se stvara generacija budućih građana koji su svjesni važnosti očuvanja i kvalitetnog upravljanja morskim okolišem za vlastite obalne zajednice kao i za šire društvo. Dodatno, izgrađuje se i njihova digitalna pismenost te se djeca pripremaju za zanimanja 21. stoljeća u znanosti i tehnologiji.