fbpx

Pobjednici natječaja s micro:Maqueen robotima i BOSON kompletima

25.2.2021.

Od prosinca 2020. godine do veljače 2021. godine trajali su kreativno nagradni natječaji POSUDI – IZRADI – OSVOJI u sklopu projekta Digitalni građanin 2.0 koji provodimo u suradnji s Googleom.

Sudjelovati su mogli svi zainteresirani bez obzira na dob ili predznanje te smo zaprimili mnoštvo vrlo kreativnih i vrlo interesantnih projekata.

Pobijedili su projekti Četiri u redu – digitalna igra i Micro:Maqueen battle bots o kojima možete pročitati detaljnije u nastavku.

Ideja natječaja je bila osmisliti misiju jednog ili više micro:Maqueen robota koju moraju izvršiti kretajući se po stazi ili uređaj/sustav koji koristi BOSON komplet. Teme natječaja smo ostavili otvorene kako bi sudionici imali veću slobodu i kreativnost pri izradi svojih projekata.

Sudionici su opremu mogli posuditi u 100 knjižnica u Hrvatskoj (IRIM-ova donacija knjižnicama u projektu Digitalni građanin 2.0), a za sudjelovanje su trebali imati micro:Maqueen master bedž koji su mogli dobiti pohađanjem besplatnog edukativnog tečaja na

Izradi! edukacijskom web portalu.

Nakon završetka roka za predaju projekata, pobjednike natječaja su birali drugi sudionici natječaja i korisnici Izradi! edukacijskog web portala. Pobjednici natječaja su:

Četiri u redu – digitalna igra koja je izrađena, prema autorima, kao primjer “razbibrige” tijekom pandemije kako bismo ostali čvrstog psihičkog stanja. Sastoji se od igraće ploče na kojoj igrači žele posložiti četiri žetončića svoje boje jedan pokraj drugog bilo kojeg uzorka.

Autori su iz lokalne knjižnice posudili BOSON komplet i 3 micro:bita. Izradili su igraću ploču te međusobno povezali micro:bitove radio vezom kako bi mogli upravljati igrom.

Drugi nagrađeni projekt je Micro:Maqueen battle bots igra za dvoje. Sastoji se od dva micro:Maqueen kompleta i četiri micro:bita pomoću kojih je cilj probušiti što više balona i skupiti što više bodova.

Na robote se postavlja 3D ispisan nosač s 3 čavla pomoću kojih se baloni mogu probušiti, a robote se pokreće okretanjem micro:bitova (pomoću nagiba uređaja). Baloni su raznih boja (vrijednosti) te se nalaze na polju oko i po jedan na svakom robotu.

Autore nagrađenih projekata smo pitali i nekoliko pitanja, te u nastavku prenosimo njihove odgovore:

Molimo predstavite se

Šimun: Moje ime je Šimun Bilas, dolazim iz najsjevernijeg i najljepšeg grada u Hrvatskoj, Murskog Središća. Pohađam gimnaziju Josipa Slavenskog Čakovec. Pronalazim se u tehnici, volim raditi rukama i programirati pa je robotika pravi spoj toga.

Vito: Moje ime je Vito Križaić, dolazim iz malog mjesta u Međimurju, Pleškovca, i učenik sam drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije u Gimnaziji Josipa Slavenskog u Čakovcu. Obožavam tehniku – posebno programiranje te izrađivanje različitih projekata na području tehnike. Osim tehnike volim proučavati i različita druga područja znanosti poput fizike i kemije.

Kada ste se prvi put susreli s micro:bitom? Je li Vam u početku bilo teško koristiti tu opremu i kako je sada koristite?

 

Šimun: S micro:bitom sam se prvi put susreo u međimurskom informatičkom klubu kojega sam dugogodišnji član. Microbit je od početka bio jasan i lagan za korištenje te nisam imao probleme s njime. Trenutno mogu reći da mi programiranje i radnja s microbitom uopće nije problem, no uvijek se nađe neka zapreka koju i nije tako teško zaobići.

Vito: S micro:bitom sam se prvi put sreo u osnovnoj školi, negdje u 6. razredu. Na početku trebalo mi je neko vrijeme da se snađem budući da sam još bio neiskusan, no mogu reći da je micro:bit odlična „ulaznica“ u svijet programiranja, automatike i IoT-a. Odlično je što se zapravo sva ta oprema može posuditi u knjižnicama diljem Hrvatske te to svoj djeci daje mogućnost da sama počnu izrađivati različite projekte i uvoditi se u svijet tehnike.

Kako ste došli do svojih ideja za projekte? Možete opisati postupak izrade gotovih projekata?

Vito: Najveći problem kod izrade projekata jest naći ideju – ostalo se sve rješava usput, bez nekakvih velikih problema. U školi imamo mnogo opreme koju smo dobili od IRIM-a kako bismo mogli sudjelovati u natječajima, ali smatram da bi nam dobro došlo još mnogo različite opreme kako bi mogli izrađivati još više različitih projekata te kako bi više djece imalo priliku vidjeti i iskusiti proces izrade samih projekata.

Pri razmišljanju o ideji pokušavate izmisliti nešto neobično, što svijet nije vidio, ili pak spojiti ugodno s korisnim, a kada je dobijete pola je posla gotovo, sada je samo treba realizirati. Vrlo je važno planiranje i organizacija tijekom rada kako bi projekt bio uspješan.

Čari same izrade projekata su razne. Uz programiranje i sklapanje sklopova, ako vam je potreban neki dio mnogo je načina da ga nabavite – piljenje, rezanje, brušenje, lijepljenje, 3D modeliranje i 3D ispisivanje sve su načini da se približite kraju realizacije svoga projekta.

Na kraju izrade ostaje vam samo da budete ponosni na sebe i vidjeti da trud nije uzaludan. To je zapravo i najvažnije – da budete ponosni na sebe što ste sva svoja znanja i vještine iskoristili za izradu nečega, i to vlastitim rukama. Predivan je osjećaj, nakon brojnih sati provedenih razmišljajući, izrađivajući i programirajući, vidjeti svoju dovršenu kreaciju u svom svojem sjaju.

Šimun: Ideju uglavnom dobijem kad si postavim pitanje što bi bilo zanimljivo, a najprije i korisno za imati, time odmah eliminiram stvari koje su dosadne i ne praktične.

Postupak izrade projekata počinje idejom, a zatim se skupe potrebne komponente i poslože se na eksperimentalnu pločicu. Nakon toga isprobavamo razna rješenja realizacije projekta. Kada projekt radi na eksperimentalnoj pločici dizajniramo i izrađujemo kućište te na kraju uživamo u gotovom projektu.

U nastavku pogledajte kartu svih knjižnica u projektu u kojima možete isprobati i posuditi mnoštvo digitalne opreme. Za sve tehnologije u knjižnicama educirali smo knjižničare o korištenju, a sve edukativne materijale možete besplatno koristiti i preko našeg Izradi! edukacijskog web portala (pri završetku tečaja dobivate i ceritifikate).

Druge vijesti iz projekta