fbpx

Znanstveni izazovi s micro:bitom

Rezultati natječaja IRIM-a i Instituta Ruđer Bošković

Kreativna rješenja izazova s micro:bitovima, vrijedne nagrade najboljima

30.6.2017.

IRIM je u suradnji s Institutom Ruđer Bošković održao natječajZnanstveni izazovi s micro:bitom”.

Sudionici su trebali osmisliti i poslati kreativna rješenja na teme mjerenja veličina u prirodi, provođenja fizikalnih pokusa na zabavan i interaktivan način, izrade dojavnih (alarmnih) sustava i borbe protiv globalnog zatopljenja.

Iz svake teme natječaja ocjenjivačka skupina je izabrala tri najbolja rada koja se ističu po svojoj kreativnosti, kvaliteti i rješenju izazova.

Nagrađeni radovi su:

Mjerenje veličina u prirodi (1. do 5. razred OŠ)

Zadatak: Pomoću micro:bitova izmjerite veličine u prirodi – na kreativan način iskoristite senzore temperature, kompasa ili akcelerometra micro:bita za mjerenje i prikaz različitih veličina u prirodi. Micro:bit može poslužiti samo za mjerenja ili mjerenjem možete pokrenuti neku radnju. Slobodno iskoristite opremu koju imate u školi ili sami napravite kreativne dodatke za micro:bit.

Fizikalni pokusi uz micro:bit (6. do 8. razred OŠ)

Zadatak: Koristeći jedan ili više micro:bitova i dodatnu opremu koju imate u školi (u kabinetima fizike, kemije, tehničkog, informatike, itd.) ili opremu koju možete sami izraditi prikažite jedan pokus iz područja fizike. Pomoću micro:bita možete mjeriti različite veličine u pokusu – recimo usporavanje ili ubrzavanje tijela, količinu svijetlosti, vremenski razmak između dvaju događaja, itd. Dodatno se boduje kreativnost u postavu i sadržaju pokusa i kombiniranje više tehnologija (korištenje micro:bita, računala, mobitela, tableta, opreme iz kabineta, samostalno izrađene opreme…).

Borba protiv globalnog zatopljenja uz micro:bit (6. do 8. razred OŠ)

Zadatak: Iskoristite micro:bitove za smanjenje globalnog zatopljenja i njegovog utjecaja na naš planet. To možete postići smanjivanjem potrošene energije u školi ili kod kuće, proizvodnjom energije iz obnovljivih izvora ili samo povećanjem pažnje na količinu potrošene energije, jer svijest o količini potrošnje gotovo uvijek rezultira njenim smanjenjem. Projekt će se smatrati uspješnijim što je veća moguća ušteda u energiji i što je zanimljivija prezentacija uštede energije.

Dojavni (alarmni) sustavi (SŠ)

Zadatak: Pomoću jednog ili više micro:bitova izradite dojavni (alarmni) sustav koji će reagirati na različite vanjske događaje, primjerice otvaranje ili zatvaranje vrata, prisustvo u prostoriji, uključivanje ili isključivanje svjetala i detekcija požara i sl. Micro:bitom možete samo detektirati neželjene događaje ili dodatno prema njima poduzeti neku radnju. Projekt će se smatrati uspješnijim ukoliko može detektirati više događaja, ukoliko može raspoznati željene događaje od neželjenih i koristi više micro:bitova koji su međusobno poveznani.

Borba protiv globalnog zatopljenja uz micro:bit (SŠ)

Zadatak: Iskoristite micro:bitove za smanjenje globalnog zatopljenja i njegovog utjecaja na naš planet. To možete postići smanjivanjem potrošene energije u školi ili kod kuće, proizvodnjom energije iz obnovljivih izvora ili samo povećanjem pažnje na količinu potrošene energije, jer svijest o količini potrošnje gotovo uvijek rezultira njenim smanjanjem. Na micro:bit možete spojiti različite dodatke ili senzore, te opremu koja je dostupna u vašim školama, a projekt će se smatrati uspješnijim što je veća moguća ušteda energije te što je zanimljivija prezentacija projekta.

Na natječaju su mogli sudjelovati učenici i učenice osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta. Prijavljivali su svoja rješenja na izazove u timovima uz pomoć mentora.

Svim nagrađenim radovima smo pripremili vrijedne nagrade:

 – Najbolji timovi su nagrađeni vođenim obilaskom IRBa. IRIM i IRB osiguravaju besplatan obilazak, a trošak dolaska i odlaska snose same ustanove.

– Svi učenici/ce iz timova čiji radovi budu odabrani kao najbolja tri rada u svakoj kategoriji bit će nagrađeni micro:bit go kompletom, a ustanove iz kojih timovi dolaze bit će nagrađeni Inventors kit kompletom dodatne opreme za micro:bit.

– Najbolje ekipe srednjoškolaca u obje srednjoškolske teme imati će priliku raditi na praktičnom rješenju problema koje će dodatno postaviti IRB, a njihovo će se rješenje trajno izložiti na IRBu.

Naravno, za najbolje timove su predviđene i plakete i diplome. Sve pristigle projekte možete pogledati klikom na slike:

Druge vijesti iz STEM revolucije