Digitalna pismenost

Proces uvođenja digitalne pismenosti se provodi kroz projekte STEM revolucija, ProMikro, STEM revolucija se nastavlja: knjižnice, STEM revolucija: razredna nastava, Digitalni građanin i Digitalne knjižnice za lokalni razvoj.

To su naši najdemokratskiji projekti s ciljem uvođenja digitalne pismenosti u obrazovni sustav i lokalne zajednice na neviđenoj razini s micro:bitom.

Kroz projekte smo opremili više od 1.000 škola, udruga, knjižnica i drugih edukativno-obrazovnih ustanova u Hrvatskoj s više od 70.000 micro:bitova – mikroračunala koje služe kao edukativan alat za rad i podučavanje djece, ali i odraslih.

Pogledajte u nastavku projekte iz ove kategorije:

Projekti

STEM revolucija

STEM revolucija je najuspješnija crowdfunding kampanja u Hrvatskoj i projekt IRIM-a u kojem smo opremili s više od 25 000 uređaja za programiranje 1000 institucija u Hrvatskoj (osnovnih i srednjih škola, sveučilišta, knjižnica, domova za nezbrinutu djecu …).

Uporedno s raspodjelom uređaja smo razvili i nastavni plan i program te edukaciju nastavnika.

ProMikro

Projekt koji je nastao kao nastavak STEM revolucije je projekt ProMikro. IRIM udružio s Ministarstvom znanosti i obrazovanja koje je financiralo dodjeljivanje 45 000 micro:bitova svoj djeci 6. razreda u hrvatskim školama, čime je učinkovito uvelo kodiranje u osnovne škole.

Škole su se uključivale dobrovoljno, a 85 % njih odlučilo se pridružiti projektu. Na taj je način programiranje učinkovito uvedeno u hrvatske osnovne škole.

Podučavanje nastavnika bio je ključni element u oba projekata. Nakon izobrazbe velikoga broja zainteresiranih u sklopu STEM revolucije, u okviru ProMikro IRIM održano je više od 500 radionica u 3 vala za 2000 edukatora, od kojih većina nije nikad, ili je rijetko ikad prije uopće programirala. Radionice je provela mreža od 30 ambasadora tehnologije koje je iznjedrio IRIM-ov ekosustav, a radionice je financirala Hrvatska udruga poslodavaca. IRIM je razvio i objavio više od 60 nastavnih lekcija za podučavanje u nastavi.

STEM revolucija se nastavlja: knjižnice

Posebno vrijedi istaknuti, da IRIM nastoji osnažiti i javne knjižnice kako bi postale središtima razvoja digitalnih kompetencija u lokalnim zajednicama.

U 2018. godini, kao nastavak projekata STEM revolucija i ProMikro, IRIM je pokrenuo projekt STEM Revolucija se nastavlja – Knjižnice kroz koji je donirao uređaje micro:bit za programiranje za besplatne radionice i posudbu u 100 javnih knjižnica u Hrvatskoj i 10 3D pisača knjižnicama i Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici.

Cilj projekta je bio transformacija knjižnice u javni prostor za učenje novih tehnologija, ali i u digitalne centre za inovacije.

Digitalni građanin

Nastavak na prethodni projekt krajem 2018. godine IRIM je organizirao uz pomoć donacije Google u vrijednosti od 250.000 američkih dolara pod nazivom Digitalni građanin.

U ovom regionalnom projektu s ciljem transformacije knjižnica u digitalne centre pismenosti koji se provodi u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini te Kosovu IRIM je u 170 knjižnica uveo besplatnu edukaciju u programiranju i micro:bitove za posudbu te neke od njih razvio u središta digitalnih kompetencija.

Dodatno je ojačao dio knjižnica razvijajući ih u uradi sam prostore s 3D pisačima i uradi sam setovima.

Uspješna suradnja s Googleom je nastavljena te je početkom 2020. godine Google donirao dodatnih 400.000 američkih dolara za daljnji razvoj i provođenje projekta.

Digitalne knjižnice za lokalni razvoj

U 2019. godini IRIM je započeo novi projekt Digitalne knjižnice za lokalni razvoj kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje.

Projektom se želi osnažiti djecu i odrasle da kroz stjecanje STEM znanja i digitalnih kompetencija postanu aktivni građani i kreatori znanja i održivog razvoja u lokalnim zajednicama u Hrvatskoj i Švicarskoj.

Dodatno, ovaj projekt promiče i „Citizen Science“ – koncept koji označava suradnju građana koji dobrovoljno osnovi pomažu znanstvenicima, prikupljaju podatke i surađuju s njima u njihovoj obradi i analizi.

Vizualizacija projekata IRIM-a

IRIM provodi najveći izvannastavni STEM program u Europi – kroz pokret Croatian Makers s dosegom od više od 200.000 djece i odraslih u Hrvatskoj i regiji najveći je STEM program u Europi.

Pokret Croatian Makers po svojoj veličini i intenzitetu ima veliki utjecaj ne samo na škole i druge obrazovne institucije i školski sustav, već i na društvo u cjelini.

IRIM se usredotočuje na jednake mogućnosti i u tu je svrhu razvio obitelj platformi, u rasponu od najdemokratskijih poput popularizacije STEM područja i uvođenja programiranja u institucije do složenijih projekata poput robotičke lige, naprednog programa kodiranja i drugih naprednih projekata.

Vizualizaciju IRIM-ovih projekata i platformi možete pogledati sa strane.

Novosti iz Digitalne pismenosti