Pregled prvog tjedna edukacija za nastavnike projekta ProMikro
U prva tri dana sudjelovalo preko 650 nastavnika na edukacijama!
9.10.2017.
ProMikro projekt je suradnja Ministarstva znanosti i obrazovanja, IRIM-a i Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNet s ciljem uvođenja digitalne pismenosti u različite nastavne predmete i izvannastavne aktivnosti uporabom mirkoračunala.
U svim školama u projektu svaki učenik u 6. razredu će u studenom dobiti mikroračunalo. Kako bi osigurali da su nastavnici spremni, njima smo već poslali po jedno mikroračunalo i organizirali ciklus radionica.
U projekt ProMikro se prijavilo 83% svih škola u Hrvatskoj koje provode nastavu za učenike 6. razreda. Ukupno preko 2300 nastavnika sudjeluje u projektu.
U prvom tjednu radionica, organizirane su 64 radionice na kojima je sudjelovalo oko 650 nastavnika! Naučili su osnove korištenja micro:bita te se upoznali s detaljima projekta.
Ove radionice su uvodne. Nakon njih za sve nastavnike ćemo organizirati i napredne te ćemo također omogućiti i edukaciju za specifične predmete (Tjelesna i zdrastvena kultura, Matematika,…). Detalje ćemo objaviti uskoro.
Par izjava sudionika radionica, a u nastavku je i fotogalerija:
“Radionica je izuzetno stručno vođena na zanimljiv i jednostavan način tako da su i kolege koje se prvi put susreću sa mikroračunalom s lakoćom shvatile način rada što je odličan voljni moment za prenošenje znanja djeci.
Mikroračunalo je jednostavno za rad i prilagođeno svim školskim uzrastima za prve korake u programiranju ali i razvijanju kreativnog mišljenja jer se može primjeniti u niz različitih situacija kao i u većini nastavnih predmeta. Kolege su već na samoj radionici dolazili do ideja na koji način primjeniti mikroračunalo.
Projekt diže nastavu na viši nivo te približava korištenje novih tehnologija djeci koja će raditi sa mikroračunalima što daje prednost u ovom tehnološkom dobu.”
“U projekt proMikro uključila sam se kao nastavnik Prirode i Biologije te sam sudjelovala na uvodnoj radionici o osnovama korištenja mikroračunala micro:bit. Osobno sam već i prošle školske godine pokazala interes za ovim uređajima (koji su stigli u Školu), ponajprije zato što su prilagođeni početnicima u smislu jednostavnog korištenja i bez zahtjeva za predznanjem u poručuju programiranja (što uključuje i učenike i učitelje ).
U nastavi prirode i biologije micro:bit bi se mogao primijeniti na različite načine – kao mjerni uređaj aktivnosti i stanja ljudskog organizma (brojač koraka, brzina kretanja, temperatura tijela i sl.), kao mjerni uređaj okolišnih prilika (vlage, temperature i sl.) te kao simulator prirodnih procesa (svjetlucanje krijesnica i sl.). Mnoštvo primjera lako se može pronaći na engleskom jeziku, a neke su upute već pripremljene i na hrvatskom.
Naravno, ove aktivnosti su zasad samo ideje i pretpostavljam da bi „oduzele“ dosta vremena i za pripremu i u nastavi tako da mi se čini da je ključno zasad pokušati u manjoj mjeri modificirati nastavni plan i program kako bi se micro:bit počeo koristiti. Smatram da je projekt izvrsna ideja te da će učenicima pružiti mogućnosti koje dosada nisu imali.”
Želimo se zahvaliti Hrvatskoj udruzi poslodavaca koja je osigurala honorare za voditelje radionica.